Спарки широкі

Широкі колеса (500-800 мм) - найпоширеніша категорія товарів. Найбільш актуальні тренди 20-х років - зростання навантаження на шини із-за збільшення маси (потужності) техніки, збільшення плями контакту для зниження ущільнення грунту шинами, підвищення прохідності і збереження вологи у весняний період, підвищення тяги (продуктивності), призводять до розвитку здвоювання коліс. Застосування спарок особливо розвинене на тракторах при самих різних видах робіт, як при суцільній обробці грунту (закриття в грунті, культивація, підготовка грунту, сівши), так і транспорті. У полі ширина МТА (машинно-тракторного агрегату) некритична, і зовнішній габарит по крайніх колесах може доходити до 4,5 - 5 м. (Відстань між шинами при цьому м.б. 120 - 300 мм). На дорозі при дорожньому габариті 2,5 м (мах 3,5 - 4 м) відстань стискується до 80 - 120 мм Оптимальною відстанню (для грунту і конструкції) є 150 - 200 мм Частіше здвоюють задні колеса, передні, - рідше.

Спарки широких коліс сьогодні найефективніше рішення в порівнянні з надширокими шинами (типу Terra) і гусеничним варіантом (дорогим і не дуже універсальним). У різних конструктивних виконаннях вони можуть забезпечувати до 2,5 - 3,0 тис. годин річного напрацювання. Принципово є жорстка спарка (американська конструкція), коли колеса жорстко (однозначно) фіксуються на півосях мостів при первинної установки проставок - барабанів, муфт. Це більше трудомістко, але набагато надійніше. М'яка (Європейська) система розрахована на можливу установку зовнішнього колеса навіть в полі, за допомогою різних стягувань. Це менш надійно, але забезпечує повернення техніки з поля додому по дорозі з дозволеним габаритом (3,5 м).